Magazin BicicleteMagazin Biciclete

0
Cos de Cumparaturi : 0 RON

Aveti 0 produse in cosul de cumparaturi.

Subtotal: 0 RON
Vezi cos de cumparaturi


Bianchi, cea mai veche companie in domeniul bicicletelor care încă funcționează, a luat ființa în anul 1885. Iată pe scurt istoria grupului Bianchi:

1885-1900

A fost în anul 1885 când Edoardo Bianchi, pe atunci în vârstă de 21 de ani, și-a făcut o firmă producătoare de biciclete într-un mic magazin din Milano, pe strada

Via nirone 7, Milano

la numarul 7, locație care în zilele noastre da numele unui model de cursieră.

 

 Puternicul său zel inovativ l-a scos în evidență în fața tuturor celorlalți constructori din acea perioadă.

Prima sa idee, concepută acum 134 de ani, a fost să reducă diametrul roții frontale și de a balansa mișcarea cu aplicarea lanțului care tocmai ce fusese inventat de un francez și de asemenea de a reduce înălțimea pedalelor. Astfel s-a născut conceptul "Safety bicycle": o bicicletă sigură și prima bicicletă modernă. Unul din avantajele majore are noului mijloc de transport era stabilitatea: nu mai era nevoie de nici o acrobație ca să-ți menții echilibrul.

 

Apoi Edoardo a perfecționat acest vehicul prin reducerea roții față până la un diametru similar cu cel al roții spate. Italia avea sa descopere producatorul care își va pune amprenta pe toată industria secolului urmator.
 

 

"Micul fierar", așa cum avea să fie numit, și-a mutat atelierul de pe Via Nirone pe Via Bertani, unde avea spațiu mai mare pentru a-și exinde fabrica. În aceasta nouă locație avea să producă în 1888 prima bicicletă dotată cu anvelope, datorită invenției recente a veterinarului scoțian John Boyd Dunlop.

În anul 1895 Eduardo Bianchi a fost invitat la curte, la Villa Reale din Monza: Regina Margaret auzise de bicicletele sale originale și era dornică să învețe să meargă cu bicicleta. Atunci Bianchi a creat, special pentru Regina, prima bicicletă de damă. Se spune că Edoardo era un mare admirator al Reginei și special pentru ochii săi albaștri a creat culoarea celeste, un albastru deschis combinat cu verde care este marcă înregistrată a grupului Bianchi incă de atunci. 

Încă de la începuturi Edoardo a fost foarte atent la inovații și un mare admirator și suporter al activităților sportive. Competițiile sportive de biciclete erau șansa perfectă pentru tânarul antreprenor de a testa noile sale soluții tehnice înainte de a le transpune în producția de serie.

 

Primul succes internațional pe o bicicletă Bianchi datează din 1899, când Tomaselli a câștigat " Grand Prix de la Ville de Paris". Așa a pornit aventura Bianchi: competiții sportive alimentate din creșterea unei fabrici care doar cu câțiva ani în urmă era un simplu atelier, dar va deveni unul din cei mai importanți industriași italieni si mondiali.

 

 

 

1900-1920

În 1901, Edoardo Bianchi prezintă prima bicicletă cu transmisie prin cardan.

În 1913 inventează sistemul de frânare pe față;

În 1914 Bianchi era deja un faimos și reputat producător industrial: se fabricau 45.000 de biciclete, 1.500 motociclete și 1.000 autovehicule la fabrica din Milano.

Succesele industriale nu au oprit în nici un caz procesele de cercetare și de inovare de la Bianchi. În 1915, Bianchi produce o a bicicleta pentru armată, echipată cu anvelope pneumatice late, cadru pliabil și suspensii pe ambele roți. Această bicicletă originală a fost incredințată corpului de infanterie ușoară "Bersaglieri", care a folosit-o ca un vehicul off-road de la Alpi și până la deșerturile africane: a fost prima bicicletă mountain-bike, strămoșul popularului model de astăzi.



1920-1935



Succesele Bianchi în acest sport au mers împreună cu cele obținute la nivel industrial, iar bicicletele "celeste" au câștigat în întreaga lume.Primul mare campion, al cărui nume rămâne veșnic conectat cu istoria lui Bianchi, a fost Costante Girardengo.

 


În 1935, cu 50 de ani de istorie și experiență, Bianchi era o companie imensă, liderul absolut al pieței italiene, producând peste 70.000 de biciclete pe an.

 

 


1935-1955


Aventura lui Fausto Coppi cu Bianchi a început în 1940, cu prima sa victorie la Giro d'Italia. Cea de-a doua mare reușită a avut loc în 1942, când a obținut titlul de Recordul Orei. În 1947, Coppi a devenit campion mondial în cursa de urmărire și, de asemenea, a câștigat al doilea Giro d'Italia.

 

Coppi a câștigat primul Tur al Franței în 1949, când nimeni nu îi mai dădea nici o șansă, după accidentul din timpul etapei Saint Malò, unde a avut o întârziere uriașă. În schimb, el a reușit să câștige o oră în fața micului Marinelli, care purta tricoul galben de lider al cursei, și să îl ajungă din urmă pe Bartali, care a terminat pe locul doi cu o întârziere de 11 secunde. El a fost primul rider care a câștigat vreodată Giro și Turul în același an, lucru imposibil în opinia oamenilor de știință. De asemenea, în 1949, el a câștigat titlul de campion mondial în cursa de urmărire pentru a doua oară.

În 1952, organizatorii Turului au încercat să îmbunătățească Marea Buclă introducând câteva premii speciale. Și din nou, Coppi a câștigat Turul și Giro în același sezon.

În 1953, el a câștigat Campionatul Mondial și al 5-lea Giro: aceste 5 succese, unice și incomparabile, au inspirat povestiri populare, precum și lumea literară și de film.

 

1955: Echipa Bianchi din 1954-1955: Milano, Coppi, Gismondi, mecanicul Pinella De Grandi, Gaggero, Favero, Carrea, Filippi.
Fausto Coppi nu a vrut să câștige prea mult; el dorea mai degrabă să câștige "într-un mod bun". El a fost unul dintre puținii rideri, în toată istoria ciclismului, care au reușit să-și atingă scopul.

 

1970-1995

În 1973, Bianchi a câștigat al doilea titlu de campion mondial cu Felice Gimondi.În 1986, încă două vor urma cu Moreno Argentin și în 1992 cu Gianni Bugno.În 1980, marca comercială Bianchi a fost preluată de Piaggio Group.În 1982, Bianchi a lansat pe piața europeană "BMX": biciclete speciale destinate, în principal, tinerilor pentru a desfășura activități acrobatice off-road și, astfel, a stabilit un trend.

 

1984 a fost anul "bicicletei de munte", bicicleta off-road proiectata in colaborare cu Bianchi USA.
În 1987, Bianchi a preluat marca austriacă "Puch".
Anul 1990 a adus o nouă idee inovatoare care a condus la o generație complet nouă de biciclete, prototipul bicicletei moderne de oraș. Noua creație a lui Bianchi a fost numită "Bianchi Spillo" și, într-un timp scurt, a devenit o referință pentru întreaga industrie de biciclete; chiar și în prezent, toți producătorii au o gamă bazată pe acest model de biciclete.

 

 

Deși fără a pierde din vedere competițiile de pe șosea, Bianchi s-a concentrat pe provocările de la MTB.
În 1991, Bruno Zanchi, pe o bicicletă Bianchi, a devenit campion mondial MTB la downhill.
În 1993, un alt rider Bianchi, Dario Acquaroli, a obținut titlul de Campion Mondial de MTB la disciplina cross country.

 

În 1995, Bianchi a reorganizat în detaliu modelele sale de biciclete urbane prin "City Project", menite să le echipeze, pentru prima dată, cu cadre avangardiste, construite conform celor mai actualizați parametri ergonomici.

1995-2005


1998: Anul triumfului. Marco Pantani îi devansează pe toți, atât la Giro d'Italia cât și la Tour de France: o victorie dublă cucerită doar de câțiva, pentru a-și dovedi lui însăși si celorlalți că nu este doar omul "one-day win". Piratul cel bun, portretul bucuriei pure: omul pe care toată lumea îl dorește și continuă să și-l amintească.

Anul lui Stefano Garzelli, prietenul de încredere al Piratului și coechipierul său fidel, care la Tour of Switzerland și-a inaugurat cu succes cariera.

Anul lui Marco Velo și victoria sa la Campionatul Italian de Contratimp, precum și a numeroaselor victorii ale echipei Martini Racing în cross country și downhill.

1999: Pe măsură ce viața și destinul se joacă cu visele lui Pirate, spulberându-și speranțele în timp ce se ridică spre gloria totală, Marco Velo se menține cu dăruire, confirmând în același timp calitățile sale de contratimpist. Pentru Bianchi Mercatone Uno, o echipă puternică și strânsă, aceasta este confirmarea unui talent.

Dario Aquaroli și Nadia De Negri, împreună cu noul star francez, Gregory Vollet, au stabilit faima echipei MTB Martini Racing în offroad.

2000: În timp ce Garzelli câștigă câștigul în "Jubilee Tour" flancat de Pantani, și Velo câștigă pentru a unsprezecea oară titlul de campion italian la contratimp, secolul se încheie cu strălucirea de aur a MTB-urilor.

Pentru a rezuma rezultatele echipei Bianchi-Motorex, este nevoie să reamintim marile fapte ale campionilor trecutului: José Hermida "el Torito" câștigă Campionatul Mondial, Cupa Mondială și Campionatul European, Vollet câștigă Campionatul francez, Acquaroli își anihilizează competitorii și triumfă la campionatul național de cross country.

2001: O nouă victorie pentru Marco Velo in cursa de contratimp, însă echipa de Mtb e cea care se remarcă ca și lider mondial. La debutul său, José Antonio Hermida este al doilea la Elite în Cupa Mondială, și câștigă, de asemenea Campionatul European. Francezul Julien Absalon câștigă Cupa Mondială la sub 23 de ani, apoi câștigă Cupa Franței și triumfă la Campionatul European. Ambele victorii sunt și în campionatele lor naționale. În Italia, juniorii nu sunt mai prejos: Nicoletta Bresciani câștigă un alt titlu tricolor, în timp ce Quadroni și Lanteri se remarcă la Campionatul Național.

2002: Bianchi-Coast oferă emoții puternice: căpitanul de echipă elvețian Alex Zulle strânge 21 de victorii. Campionul elvețian este marele protagonist al celor 7 victorii ale echipei, inclusiv Turul Elveției.Un alt sezon strălucit se desfășoară pe off-road pentru echipa Motorex-Bianchi, condusă de Felice Gimondi și de noul manager, Massimo Ghirotto.

"Băieții" adună 21 de victorii: Campionatul Mondial și Campionatul European de juniori sub 23 de ani cu Absalon și Campionatul European de Elite cu Hermida. Și asta nu este tot ... Absalon, puștiul-minune al off-roadului, pe lângă plasarea de onoare în Cupa Mondială de sub 23 de ani, marchează un triplet minunat de victorii în prestigioasa Cupă Allianz.

2003: După 19 ani, Bianchi se întoarce ca prim sponsor pe un echipament profesionist: Jan Ullrich conduce echipa Bianchi, iar la Centenarul Tour de France atrage mulțimea de fani prin provocarea lui Lance Armstrong, învingându-l în timpul cursei de timp și obține plasarea de onoare în clasamentul general.

În secțiunea off-road, trio-ul Absalon-Hermida-Dietsch consolidează rolul de lider al echipei Bianchi Motorex în Europa și în întreaga lume, în timp ce Marco Villa se evidențiază prin câștigarea Campionatului italian, iar noua echipă de femei Aliverti adună 10 succese în total.

2004: Anul sărbătorilor. Evenimentul de 120 de ani de "passione celeste" coincide cu un sezon genial încărcat de emoții.

Cu Julien Absalon, Bianchi pune mâna pe o dublă victorie de neuitat: Olimpiada MTB - Cross Country din Atena și titlul mondial la Campionatul Mondial de la Les Gets din Franța. Momentul magic al lui Absalon este urmat de o altă victorie importantă a coechipierului său, Thomas Dietsch, care, în iulie, după ce a obținut medalia de argint la Campionatul Mondial de Maraton în Austria, surprinde și ia medalia de aur la Campionatul European de Maraton din Polonia.

Chiar și în cursele pe șosea, Bianchi își confirmă conducerea, câștigând, împreună cu suedezul Magnus Backstedt, cea mai încântătoare și mai prestigioasă competiție dintre competițiile clasice nordice: legendarul Paris-Roubaix, urmat de succesul lui Cristian Moreni la Campionatul italian de șosea. Moreni este apoi convocat să participe cu echipa națională la Jocurile Olimpice de la Atena (unde își va aduce contribuția prețioasă la câștigarea titlului olimpic a lui Paolo Bettini) și la Campionatul Mondial de la Verona.

Bianchi este, de asemenea, protagonist în cursele de velodrom cu campioana de la Bergamo, Vera Carrara, care la Campionatul Mondial de la Melbourne (Australia) ocupă locul doi în competiția de adițiune de puncte.

 


Bianchi azi...



Din mai 1997, F.I.V. Edoardo Bianchi face parte din Cycleurope A.B. grup, compania suedeză a grupului Grimaldi, cunoscută ca cea mai importantă companie la nivel mondial în sectorul ciclismului.
Marcile grupului Bianchi (Bianchi, Legnano, Puch si Chiorda) s-au contopit cu cele ale Cycleurope (Monark, Crescent, DBS, Kildemoes, Everton, Micmo, Gitane) pentru a constitui o retea unica pe piata bicicletelor.

Astăzi, Cycleurope poate implementa cele mai avansate sinergii operative care implică companii europene prestigioase, din care Bianchi reprezintă brand-ul emblematic. Investițiile strategice ale grupului vizează două obiective deosebite: dezvoltarea unui produs extrem de avansat și implementarea brandului Bianchi pe piețele internaționale.